Jaime Busto s’ha endut la victòria absoluta en els Dos Dies de Trial de Camprodon 2020 després de superar a Pablo Suárez i a Gerard Trueba en la categoria màxima. Pau Martínez, Santi Serra, Javier Serra i Àngel Llopis han estat els millors en la resta de nivells convocats.
El Noassar Park de Camprodon, la nostra àrea de trial d’excel·lència, privada, tancada i enclavada a la Vall de Camprodon, als afores de la urbanització Font Rubí de l’acollidora i muntanyosa localitat gironina que dóna nom a la cursa, ha acollit aquest cap de setmana la quarta edició dels Dos Dies de Trial de Camprodon.
La cursa, novament a càrrec del Moto Club Olot, amb Carlos Casas, el pilot espanyol amb més presències en els Sis Dies de Trial d’Escòcia i que el 2019 va tenir l’honor de lluir el dorsal 1 en la seva Vertigo durant la mítica cita escocesa, al capdavant, ha recuperat aquest 2020 el seu format de dues jornades de competició; i, com sempre, s’ha disputat sota reglament nonstop.
Els participants, prop de 200 pilots, així com el mig centenar de seguidors inscrits, han completat cada dia una espectacular i llarg recorregut per alguns dels racons més icònics del Noassar Park. El primer d’ells, els pilots van haver d’enfrontar un total de 20 zones en una única volta. A l’endemà, en canvi, la xifra es va reduir a 18 zones, també a escometre en un únic gir.
Dividits en fins a cinc nivells de dificultat creixent i diferenciats entre si per colors, aquests han estat els tres primers classificats en cada un d’ells aquest 2020:
En Jaime Busto, el vaixell insígnia del projecte de Vertigo, s’ha imposat en la categoria màxima, el nivell amb les portes de color negre (molt difícil), després de signar una targeta final amb només 21 punts de penalització. A continuació, en segon lloc, s’ha classificat Pablo Suárez. El pilot de la Montesa Talent School ha sumat en les dues jornades un total de 54 punts, mentre que Gerard Trueba, el pilot número 1 del Beta Trueba Trial Factory Team, ha completat el podi després de totalitzar entre dissabte i diumenge un màxim de 84 punts.
El pilot de Górliz s’uneix a Joan Ricart, Amos Bilbao i Álvaro Blázquez com a vencedor màxim de la cursa gironina de llarga durada.
En Vermells (difícil), Pau Martínez, amb 22 punts a la seva targeta, ha superat el britànic i expilot mundialista Alexz Wigg, segon amb 26 punts. El Campió d’Europa Youth de 2019 ha aprofitat la jornada de diumenge per recuperar el terreny cedit el primer dia i ha acabat imposant-se a tots els seus rivals; també al guanyador de dissabte, Francesc Recio, que ha acabat tancant el podi en sumar 27 punts.
Santi Serra, Claudi Obradó i Miguel Ángel Bermejo han mantingut al llarg de tot el cap de setmana un espectacular estira i arronsa pel triomf en el nivell mig, Blaus. No obstant això, qui al final s’ha endut la victòria ha estat el primer d’ells després de sumar 35 punts; dos i quatre punts menys que els seus adversaris.
En Groc (molt fàcil) i Verd (fàcil), la classificació ha estat una mica menys ajustada. En el primer nivell, el millor ha estat el joveníssim Àngel Llopis, a qui aquest any ja se li ha vist al podi del Campionat d’Espanya en Juvenil B. Llopis s’ha imposat amb un total de 51 punts, per davant de Marino Galilea, segon amb 77 punts, i José Palomino, tercer amb 95 punts. Quant a les portes de color verd, Javier Serra s’ha alçat amb el triomf després d’acumular 41 punts; deu menys que Marc Catafal. Jordi Catafal, amb 54, ha completat les places d’honor.
Per cert, els jutges de zona d’aquest IV Dues Dies de Trial de Camprodon estaven equipats amb dispositius de la plataforma TrialGo i, amb dos senzills passos, han estat capaços de posar les puntuacions en línia i a l’abast de tots en temps real .
Podeu consultar les classificacions al complet de cadascuna de les categories a la plataforma www.trialgo.es i, properament, també en les nostres xarxes socials. En els propers dies també anirem compartint material gràfic i visual d’aquesta edició en els nostres canals i plataformes.